Detaylar»
Mobil uygulama için seçim yapınız.
  Android Ios  
Kontrollü Üretim (Güvenle Tüketin)
Etkinlik Takvimi
Ekim Kasım 2018
pzt. sa. çr. prş. cm. cmt. pz.
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Ziyaretçilerimiz
IP Numaranız : 54.163.22.209
Şuan 13 kişi online
Bugün 436 kişi ziyaret etti.
Toplam Gösterim: 89959
Ankete Katıl
Borsamız organizasyonlarını hangi kanallardan takip ediyorsunuz?




Anket sonuçları için tıklayın    

Haberler

ÖĞRENCİLER COŞTURDU
ÖĞRENCİLER COŞTURDU Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’na davet edilen Döşemealtı Yukarı Karaman Perge Rotary İlköğretim Okulu öğrencileri ziyaretçilere muhteşem halk oyunları gösterisi sundu. 55 kişilik halk oyunları ekibinde 30 kız, 25 de erkek öğrenci yer aldı. Antalya, Burdur ve Isparta yörelerinin halk oyunları gösterilerini sunan öğrencilere izleyiciler alkışlarıyla tempo tuttu. Gösterinin ardından 42 ilden gelen stantları yöresel kıyafetleriyle gezen öğrenciler yöresel ürünlere büyük ilgi gösterdi.

Detaylar...

KIZLARA İSTİHDAM SAĞLAYAN KİLİM
KIZLARA İSTİHDAM SAĞLAYAN KİLİM Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’nda Siirt’in Baykan ilçesinden gelen kilimler ayrı bir renk kattı. Rengarenk renklerle birbirinden güzel desenlerin işlendiği kilimler Baykan Kaymakamlığı’nın düzenlediği kilim dokuma kurslarına katılan kızlar tarafından dokunuyor. Kilimler çok sayıda genç kız için gelir kaynağı olurken, okula gidemeyen kızlar kilim dokuma kurslarına katılarak meslek sahibi oluyor. Sine, Şimkubik, Luleper, Çılgül, Hemşeker, Şaman motiflerinin işlendiği kilim, yollum, namazlık, araba takımı, heybe fuara gelen ziyaretçilerin büyük beğenisini topladı.

Detaylar...

KAYSERİ’NİN MANTISI YÖREX’TE
KAYSERİ’NİN MANTISI YÖREX’TE Kayseri Ticaret ve Sanayi Odası, Anfaş Expo Center’de düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’nda açtığı stantta ziyaretçilere bol bol Kayseri mantısı ikram etti. Ziyaretçiler Kayseri mantısını yoğurt ve nane karıştırarak tadarken, mantı büyük beğeni topladı. Yüzde 100 dana etinin kullanıldığı Kayseri mantısı 1 kaşığa 40 tane sığacak küçüklükte bulunuyor.

Detaylar...

3 TESCİLLİ ÜRÜN İZMİR STANTINDA
3 TESCİLLİ ÜRÜN İZMİR STANTINDA Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’na katılan İzmir Ticaret Borsası 3 tescilli ürününü sergiledi. İTB ARGE bölümünde şef Mustafa Yağcıoğlu, “Ege pamuğu, Ege inciri ve Ege çekirdeksiz üzümü için Borsa olarak tescil aldık. Amacımız bu ürünlere sahip çıkıp, koruma altına almaktı. Ege pamuğu dünyanın en kaliteli pamukları arasında yerini almaktadır. Ege pamuğunu kullanılan tekstil kalitelidir” dedi.

Detaylar...

YILANLI DEVREK BASTONU KOLEKSİYONERLERİN GÖZDESİ
YILANLI DEVREK BASTONU KOLEKSİYONERLERİN GÖZDESİ Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’na katılan TOBB Kadın Girişimciler Kurulu Devrek bastonunu sergiledi. Yılanlı işlemeleriyle dikkat çeken Devrek bastonuna özellikle koleksiyonerler büyük ilgi gösterdi. El yapımı olduğu için oldukça pahalı olan Devrek bastonu 200 yıllık geçmişe sahip. Devrek bastonunu diğer bastonlardan ayıran en büyük özellik ise kızılcık ağacından yapılmış olması. Özellikle yılan figürünün elle işlendiği Devrek bastonu sağlığın simgesi olarak kabul ediliyor ve özel olarak sipariş ediliyor.

Detaylar...

PATATES CİPSİNE RAKİP OLDU MARKET RAFLARINDA YERİNİ ALIYOR
PATATES CİPSİNE RAKİP OLDU MARKET RAFLARINDA YERİNİ ALIYOR Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’na katılan Gelendost Belediyesi, patates cipsine rakip olarak üretilen elma cipsiyle dikkat çekti. Ziyaretçilerin tadını beğendiği elma cipsi için çok sayıda talep geldiğini söyleyen Gelendost Belediye Başkanı Halim Kıyak, katkısız, yağsız, sağlıklı koşullarda üretilen elma cipsinin içerdiği yağ oranı nedeniyle sağlıksız tabir edilen patates cipsine rakip hale geleceğini söyledi. Isparta’nın Gelendost İlçesi’nde yılda 260 bin ton elma üretimi yapıldığını belirten Kıyak, “Bu elmaların bir kısmını ticari hayata daha farklı şekilde kazandırmak istedik ve cips üretimine başladık. Mayıs ayı ortasında büyük marketlerin raflarında elma cipsi satışa sunulacak. Son derece sağlıklı bu ürünün özellikle çocukların yemesini tavsiye ediyoruz. YÖREX’te de bütün ilgi elma cipsindeydi” diye konuştu.

Detaylar...

ÖĞRENCİLER COŞTURDU Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’na davet edilen Döşemealtı Yukarı Karaman Perge Rotary İlköğretim Okulu öğrencileri ziyaretçilere muhteşem halk oyunları gösterisi su
BU FINDIĞIN TADI ÇOK ÖZEL Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’nda fındığıyla yer alan Giresun stantı büyük ilgi gördü. Giresin Ticaret Borsası meclis üyesi Halis Özkaya, “Giresun fındığının ölüm hariç her şeye çaresi var. Bu fındığı tadan ‘daha önce fındık yememişiz’ diyor. Fuarda fındığımız gerçekten büyük ilgi gördü. Tescilli fındığımız dünya pazarına da açılıyor” dedi.

Detaylar...

TESCİLLİ DENİZLİ HOROZU 55 SANİYE ÖTÜYOR
Antalya Ticaret Borsası öncülüğünde Anfaş Expo Center’de bu yıl ilki düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’nda yöresinin adıyla ün yapmış hayvanlar da görücüye çıktı. Denizli Ticaret Borsası’nın açtığı stantta yer alan Denizli horozu ziyaretçilerin büyük beğenisini kazandı. Denizli Ticaret Borsası Başkanı …55 saniye ötebilen Denizli horozunun, tescilli olduğunu belirterek, “Her horoz her yerde ötmez ama bizim horozumuz her yerde ötüyor. Horozumuza Tarım İl Müdürlüğü olarak tescil aldık. Horozumuz koruma altında” dedi. Özellikle öğrencilerin ilgisini çeken Denizli horozu renkleriyle de göz doldurdu.

Detaylar...

Fuarda 42 ilin ticaret ve sanayi odaları, borsaları ve belediyeleri stant açtı. 111 standın yer aldığı fuar, 1 Mayıs tarihinde kadar açık kalacak.
COĞRAFİ İŞARET ÜRÜN TAKLİTÇİLİĞİNİN ÖNÜNE GEÇİYOR COĞRAFİ İŞARET KAYNAKLANDIĞI COĞRAFYANIN TANITIMINI YAPIYOR Anfaş Expo Center’de bu yıl birincisi düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’nda ‘Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler’ konulu seminer düzenlendi. Seminerin oturum başkanlığını yapan Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, coğrafi işaretle ilgili uygulamaların hızla geliştiğine dikkat çekti. Yöresel ürünlerin ticari bir fuar olmasının yanı sıra Anadolu’nun zenginliklerini gösterme açısından önemli bir fuar olduğunu belirten Tekelioğlu, “Avrupa Birliği’nin tümünden daha fazla zenginliğimiz var. Bunlara sahip çıkmak gerek” dedi. Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden Rana Demirer, coğrafi işaretle ilgili doktora tezi hazırladığını belirterek, Anadolu’da yöresel ürün bilincinin oluşmaya başladığını ancak coğrafi işaret bilincinin oluşmadığını kaydetti. Yöresel ürünlerin tarihsel bir geçmişe sahip olması gerektiğini kaydeden Demirer, “AB’de bu süre en az 25 yıl. Bu ürünler o bölgede minimum varlıklarını 25 yıl göstermek zorunda” dedi. Demirer, ortak becerilerin kullanıldığı ürünlerin yöresel ürün olarak kabul edildiğini belirterek, “Tarihsel derinlik ve orta bilgi ve becerinin kullanımı zorunlu” dedi. Türk Patent Enstitüsü marka uzmanı Seher Açıkel, coğrafi işaretin belirgin bir niteliği, ürünü veya diğer özelikleri itibariyle kökeninin bulunduğu bir yöre, alan, bölge veya ülke ile özdeşleşmiş bir ürünü gösteren işarete coğrafi işaret denildiğini kaydetti. COĞRAFİ İŞARETİN FAYDALARI Türk Patent Enstitüsü marka uzmanı Serap Tepe, coğrafi işaret almış ürünlerin avantajlarını anlattı. Coğrafi işaretin ürünü taklitten korunduğunu belirten Tepe, kaynaklandığı coğrafyanın tanıtımını yaptığını söyledi. Tepe, Hereke halısını örnek vererek, “Eğer böyle bir halı tescillenmeseydi o bölgenin adı bu şekilde duyulmayacaktı” dedi. Coğrafi işaretli ürünlerin çevreyi ve bio çeşitliliği korunduğuna dikkat çeken Tepe, coğrafi işaretli ürünlerin garantili ürün diye almak isteyen bir tüketici grubu olduğunu belirtti. Tepe, “Avrupa’nın yarısı üreten üretim metodunun garanti edildiği ürünleri daha fazla pahalıya almaya razı” dedi. Tepe coğrafi işaretli ürünlerin kırsalda istihdamı artırdığına da dikkat çekti. Tepe, Fransa’nın coğrafi işaretli ürünlerden Fransa’nın 18 milyar Euro, İtalya’nın ise 5 milyar Euro ekonomik gelir elde ettiğine dikkat çekti. İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi’nden uzman Dr. Çiğdem Civaner, geleneksel ürünlerin tarım ihracatındaki payının yüzde 21, tarım ürünlerinin ihracattan aldığı payın yüzde 10.5 olduğunu belirterek, tarımsal ürünlerin ihracatından 10.7 milyar dolar gelir elde edildiğini söyledi.

Detaylar...

YÖREX’TE ‘EN BÜYÜK BIÇAK’ İLGİ GÖRDÜ
Anfaş Expo Center’de bu yıl birincisi düzenlenen Yöresel Ürünler Fuarı’na Türkiye’nin dört bir yanından yüzlerce ürün sergilendi. Fuarda dikkati çeken ürünlerin başında ‘en büyük bıçak’ oldu. Fuarda stant açan bıçak üreticisi Osman Yürektürk, “Denizli Yatağan’dan geldik. Türkiye’nin en büyük bıçağını burada sergiliyoruz. 23 santimetre eninde, 1 metre 93 santimetre boyundaki bıçağımız 13.5 kilogram ağırlığında. Çeliğimize güveniyoruz. Bıçak konusunda çok iddialıyız” dedi.

Detaylar...

DEĞERLERİNİZE SAHİP ÇIKIN
DEĞERLERİNİZE SAHİP ÇIKIN ROKFOR PEYNİRİNDEN 330 MİLYON EURO Anfaş Expo Center’de düzenlenen 1. Yöresel Ürünler Fuarı kapsamında ‘Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler’ konulu seminerde ‘Coğrafi İşaretlerde Başarı Koşulları ve Ülke Örnekleri’ başlıklı oturum gerçekleşti. Oturuma, Akdeniz Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi eski Dekanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu, Fransa Montpellier Akdeniz Tarım Enstitüsü’nden Prof. Dr. Selma Tozanlı, İsviçre Uluslararası Coğrafi İşaretler Ağı Organizasyonu’ndan (ORIGIN) Ida Puzone ve Fransa Rokfor Konfederasyonu’ndan Isabelle Bernard Trotouin katıldı. Uzmanlar, Türkiye’nin dört bir yanından gelen katılımcılara yöresel ürünlerini nasıl koruyacağı konusunda bilgiler verdi. Oturum başkanı Prof. Dr. Selma Tozanlı, yöresel ürünlerin büyük bir ekonomik kaynak haline geldiğini belirterek, “Değerlerimize sahip çıkmalıyız ki başkalarına kaptırmayalım” dedi. HEREKE HALISINI KORUYUN Coğrafi işaretlerin tüketici ve üreticiyi korumak amacıyla oluşturulduğunu anlatan Ida Puzone, taklit ürünün hem haksız rekabete yol açtığını hem de tüketiciye zarar verdiğini söyledi. Toplam 40 ülkede coğrafi işaretler sisteminin hayata geçtiğini belirten Puzone, 110 ülkenin de bu coğrafi işaretleri kabul ettiğini kaydetti. Puzone, Hereke Halısı gibi Türk ürünlerinin ORIGIN kapsamına girmesi ve korunması gerektiğini kaydetti. MERİNOS KOYUNU KAÇTI, BAŞKALARI KAÇMASIN Dinleyicilerin Merinos Koyunu ve Ankara Tiftik Keçisinin 130 yıldır Avustralya’da üretildiğinin hatırlatması üzerine ise Puzone, "Eğer coğrafi işaret alınmış, tescili yaptırılmış olsaydı bugün bu olay yaşanmazdı. Ama Avusturalya´da bugün Merinos koyunundan elde edilen yün o bölgenin bir ürünü olarak dünyaya pazarlanıyor. Aynı şey angora türü içinde geçerli. Diğer ürünlerinizde de aynı sorunu yaşamamak için coğrafi işaret ve tescilini mutlaka yaptırmalısınız" dedi. ROKFOR PEYNİRİ ÜRETİMİ STANDARDİZE EDİLDİ Coğrafi işaretler konusunda ilk yasal düzenlemenin yapıldığı Rokfor peyniri konusunda ise Rokfor Konfederasyonu’ndan Isabelle Bernard Trotouin bilgi verdi. Sadece Fransa’nın Roquefort Kasabası’nda üretilen Rokfor peynirinin üretiminin tüm aşamalarının standardize edildiğini kaydeden Trotouin, “Rokfor peynirinde sadece Lacune cinsi koyunların sütü kullanılır. Koyunlar yıl boyunca otlaklarda çimle beslenir. Yemlerine yıllık 200 kilogramdan fazla kuru madde konulamaz. Sağılan sütler 24 saatten fazla depolanamaz. Hazırlanan peynir en az 90 gün mahzenlerde bekletilir. Ve tüm bu işlemler Roquefort dışında yapılamaz” dedi. ROKFOR PEYNİRİNDEN 330 MİLYON EURO Rokfor peynirinin yıllık üretim kapasitesiyle ilgili de bilgi veren Trotouin, “Geçen yıl Roquefort Kasabası’nda 750 bin dişi koyundan toplam 159.6 milyon litre süt sağıldı. Bu sütün 82.5 milyon litresi Rokfor peyniri yapımında kullanıldı. Bu sütten toplam 19.996 ton Rokfor peyniri üretildi. Bu peynirin de yüzde 19.6’sı yani 4 bin 500 tonu ihraç edildi” diye konuştu. Roquefort Kasabası’nda 7 peynir üreticisi olduğunu ve toplam bin 800 kişinin peynir sektöründe çalıştığını ifade eden Isabelle Bernard Trotouin, 2009 yılında Rokfor peynirinden elde edilen geliren 330.2 milyon Euro olduğunu bildirdi.

Detaylar...

VAN’IN KEDİSİ, SİVAS’IN KANGAL KÖPEĞİ YÖREX’TE
Anadolu’nun bütün renklerini buluşturan 1. Yöresel Ürünler Fuarı, ‘özel hayvanlara’ da ev sahipliği yaptı. Van Yüzüncüyıl Üniversitesi’nin koruması altında bulunan 2 yaşındaki Van kedisi, özel izin alınarak uçak kargosuyla Antalya’ya getirildi. Fuarda büyük ilgi gören Van kedisi uysallığıyla dikkat çekti. İnsanlara yakınlığı ve sadıklığıyla bilinen Van kedisi, öğrencilerin ve ziyaretçilerin büyük ilgisiyle karşılaştı. Van kedisinin en büyük özelliği insanlara yakın olması. Van kedisi, cana yakınlığı, beyaz, ipeksi kürkü, aslan yürüyüşü, tilki kuyruğuna benzeyen uzun ve kabarık kuyruğu, değişik göz renkleri ve suya olan düşkünlüğü ile biliniyor. Van Kedisi, dünya üzerinde melezleşmeyen, saflığını koruyabilmiş canlıların başında geliyor. Bu özelliği onu, hem kedi dünyasının hem de diğer canlıların yıldızı haline getiriyor. ÇOCUKLARA KARŞI ÇOK UYSAL Fuarın misafirlerinden biri de ‘Yaman’ isimli 2.5 yaşındaki Sivas kangal köpeğiydi. 86 kilogram ağırlığındaki kangal köpeği, ayaklarını kaldırdığında 2 metreyi aşan boyuyla dikkat çekti. Sivas Ticaret Borsası tarafından fuara getirilen tescilli Sivas kangal köpeği, stantları tek tek gezdirildi. Ziyaretçilerin büyük ilgisiyle karşılaşan Kangal köpeğinin bol bol fotoğrafı çekildi. Kangal köpeği fuarda uysallığıyla dikkat çekti. Sahibine ve çocuklara karşı çok uysal davranan kangal köpeği, koyunları korumasıyla biliniyor.

Detaylar...