DUYURULAR +Tümünü Gör
Detaylar»
Mobil uygulama için seçim yapınız.
  Android Ios  
Borsam
Etkinlik Takvimi
Ağustos Eylül 2017
pzt. sa. çr. prş. cm. cmt. pz.
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Ziyaretçilerimiz
IP Numaranız : 54.159.113.182
Şuan 51 kişi online
Bugün 163 kişi ziyaret etti.
Toplam Gösterim: 68283
Ankete Katıl
Borsamız organizasyonlarını hangi kanallardan takip ediyorsunuz?




Anket sonuçları için tıklayın    

Haber Detayları

TÜRKİYE’YE YÖREX DAVETİ - 06.09.2017


Antalya Ticaret Borsası’nın öncülüğünde TOBB’un desteğiyle bu yıl 8’incisi ANFAŞ EXPO Center’da düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, kapılarını 13 Eylül Çarşamba günü açıyor. YÖREX bu yıl 70 ilden 400 katılımcıyı ziyaretçiyle buluşturacak.

Antalya Ticaret Borsası Başkanı Ali Çandır, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, ATB Başkan Yardımcısı Halil Bülbül, ATB Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Doğan ile birlikte Zeytinpark’ta basın toplantısı düzenledi. YÖREX’in hazırlık çalışmalarıyla ilgili bilgi veren Çandır, gazetecilerin sorularını da yanıtladı.

GİRİŞ ÜCRETSİZ
YÖREX’in Antalya Ticaret Borsası’nın sosyal sorumluluk projesi olan Yöresel Ürünler Projesi’nin bir etabı olduğunu belirten Çandır, Türkiye’nin en renkli fuarının 13 Eylül’de kapılarını 8’inci kez açacağını söyledi. Çandır, YÖREX’e girişin ücretsiz olduğunu vurguladı.

YÖREX ANTALYA MARKASI
YÖREX’in doğudan batıya, kuzeyden güneye tüm Anadolu’yu bir araya getiren 12 bin yıllık birikimi harmanlayan bir fuar olduğunu kaydeden Çandır, YÖREX’in bir Antalya markası olduğuna dikkat çekti. Çandır, “YÖREX, birlikte hareket etmenin en somut örneklerinden biridir. Bu konuda bize destek veren yerel yönetimler, oda ve borsalar, kalkınma ajansları, basınımız ve her fuarımıza katılıp destek veren TOBB Başkanımız Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu’na teşekkür ederim” diye konuştu.

YÖREX’LE COĞRAFİ İŞARETLİ ÜRÜN SAYISI ARTTI
“Sizin oraların nesi meşhur?” sloganıyla yola çıktıklarını kaydeden Çandır, “Anadolu’da ilk temasın ilk sorusu ‘sizin oraların nesi meşhur’dur. Anadolu insanı bilir ki oralarda müthiş bir zenginlik yatar. Biz de 10 yıl önce sizin oraların nesi meşhur? sorusuyla yola çıktık, bu çalışmayı bugüne kadar getirdik. YÖREX’le yöresel ürünlere coğrafi işaret kazandırmaya, kıyıda köşede kalmış ürünleri gün yüzüne çıkarmaya, ürünlerimizin yeni pazarlara açılmasını sağlamaya, kırdan kente göçü engellemeye, kırsal kalkınmaya destek olmaya, kadın istihdamına, yörelerin tanıtımına destek olmaya gayret ettik” diye konuştu. YÖREX başladığında 110 olan coğrafi işaretli ürün sayısının 206’ya ulaştığını bildiren Çandır, “Cİ için müracaat eden ürün sayısı da 373 oldu. 2500 ürünümüzün coğrafi işaret alabileceğini düşünürsek henüz daha hedefin yüzde 10’unda bile bile değiliz. Daha çok çalışmaya ihtiyacımız var” dedi.

400 KATILIMCI
YÖREX’e bu yıl 70 ilden ve KKTC’den katılımcı olacağını bildiren Ali Çandır, “124 oda ve borsa, 16 kalkınma ajansı, 70 kurum olmak üzere 400’ü aşkın katılımcımız var. Antalya’da rengarenk bir Türkiye haritası oluşturacağız” dedi. YÖREX’in en sevilen fuarlar arasında yer aldığını söyleyen ATB Başkanı Ali Çandır, geçen yıl 155 bin olan ziyaretçi sayısında hedefin bu yıl 200 bin olduğunu kaydetti. Çandır, “Fuara ziyaretçi konusunda Antalya’ya güvenimiz tam. Antalyalıları ve kente gelen misafirleri YÖREX’e davet ediyorum” dedi.

HEDEF YURTDIŞI
Son yıllarda küreselleşmenin getirdiği etkiyle rafları başkalarının ürettiği ürünlerin doldurduğunu söyleyen Ali Çandır, “Biz kendimize ait ürünlerimiz tercih ettiğimizde hem kendi insanımıza iş aş olacağız hem 12 bin yıllık Anadolu birikimine sahip çıkmış olacağız” dedi.
Çandır, bir soru üzerine önümüzdeki yıl YÖREX’i yurtdışında önemli bir gıda fuarının içerisinde coğrafi işaretli ürünlerin katılımıyla yapmak istediklerini bildirdi. Çandır, YÖREX’in tüm kurum ve kuruluşlar ile bakanlıkların sempatiyle yaklaştığı bir fuar olduğunu belirterek, “YÖREX’e Sayın Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu, TOBB Başkanımız Hisarcıklıoğlu, Gümrük ve Ticaret Bakanımız destek oluyor. Bir mani çıkmazsa önümüzdeki yıl YÖREX’i yurtdışında yapmak istiyoruz” dedi.

Çandır, bir soru üzerine YÖREX’e katılan firmaların bir çok otel ve toptancı marketle anlaşma sağladığını belirterek, Ordu sepetinin İspanya ile Mevlevi tatlısının Türk Hava Yolları ile anlaştığına dikkat çekti. Çandır, YÖREX’in küçük üreticiyi cesaretlendiren bir fuar olduğunu belirtti.

Amaçlarının öncelikle insanların yöresel ürünleri sahiplenmesini sağlamak olduğunu ifade eden Başkan Çandır, "Bu ürünleri uluslararası pazarda kendimize özgü biçimde, gerekiyorsa birazda inovasyon katarak ve katma değer oluşturarak sunmaktır. YÖREX ile tescillenmesine cesaret verdiğimiz Kars Kaşarı’nın daha yeni ulusal çapta koruma altına alabildik. YÖREX ile insanımızın gerçek, yöresinde 32 farklı bileşenden oluşan Kars Kaşarı gibi binlerce ürünümüzü tanımalarını ve tatmalarını, birer tüketici olmanın yanı sıra ticaret erbabı olanların ise vitrindeki bu ürünlerimize talip olmalarını ve yeni pazarlar oluşturmayı hedefliyoruz" diye konuştu.

EN ÖNEMLİ FUAR
ATSO Başkanı Davut Çetin, YÖREX’in ziyaretçi sayısı en yüksek fuar olduğunu belirtirken, “YÖREX Antalya’da yapılan en önemli fuar” dedi. YÖREX’in tüm illerdeki yöresel ürünleri ön plana çıkaran bir fuar olduğunu kaydeden Çetin, “YÖREX diğer illerin kendini tanıtmasına ciddi katkı sağlıyor. Turiste de yöresel ürünlerimizi tattırırsak ülkelerine gittiklerinde bu ürünleri ararlar. Gelen turist güneş, kum, denize gelse de Antalya’nın, Türkiye’nin kültürünü anlamak için çaba sarf ediyor. Bu kültürü tanıtmak için YÖREX ise iyi bir malzeme” dedi. Çetin, YÖREX’in Türkiye’deki birlik beraberliği gösterme açısından da önemli bir organizasyon olduğunu belirterek, “Oda ve borsaların üçte biri YÖREX’e katılıyor. Burada birlik beraberlik mesajı veriliyor. Şu an en çok ihtiyaç duyduğumuz mesajlardan biri birlik beraberlik mesajıdır” dedi. Çetin, önümüzdeki yıllarda yurtdışına açılması gerektiğini, bakanlıkların bu konuda destek olacağına inandığını söyledi.
ATSO olarak Antalya piyazına coğrafi işaret alımı için çalıştıklarını bildiren Çetin, “Buradan müjdeyi vereyim; TPE Antalya piyazını askıya çıkardı. 3 aylık süre dolunca Antalya piyazına coğrafi işaret alıyoruz” dedi. Çetin, serpme börek, reçel ve kabak tatlısıyla ilgili de ATSO’nun coğrafi işaret çalışması olduğunu bildirdi.

ANFAŞ SEZONU YÖREX’LE AÇIYOR
ANFAŞ Genel Müdürü Murat Özer, ANFAŞ’ın bu yıl fuar sezonunu YÖREX’le açtığını belirtti. YÖREX’in 200 binin ziyaretçisiyle ANFAŞ’ın en büyük ziyaretçi potansiyeli olan fuarı olduğunu belirten Özer, ANFAŞ’ın fiziki altyapısının da genişlediğini kaydetti. Özer, bu yıl ANFAŞ olarak 4 fuar yapacaklarını, 25 fuara da ev sahipliği yapacaklarını duyurdu. Özer, YÖREX’i önümüzdeki yıl uluslararası boyuta taşıma hedefinde olduklarını da anlattı
 


Habere Ait Diğer Resimler