TOBB Logo ISO 9001 LOGO ISO 10002 LOGO
Online İşlemler
USD 32,2829
EUR 34,7812
İMKB 10.254,77
ALTIN 2.407,0270
Antalya 23⁰C
X

81 İL YÖREX TE

15/10/2019

Antalya Ticaret Borsası`nın (ATB) `Sizin Oraların Nesi Meşhur` sloganıyla Türkiye`nin yöresel ürünlerinin tanıtıldığı Yöresel Ürünler Fuarı YÖREX, 23-27 Ekim`de Antalya ANFAŞ Fuar Merkezi’nde başlıyor. Bu yıl ilk defa 81 ilin yer alacağı 10. YÖREX’te, katılımcılar bir günde Anadolu turu yapabilecek.

TOBB’un desteğiyle ATB öncülüğünde Antalya’da düzenlenecek 10. YÖREX`in tanıtım toplantısı ATB Toplantı Salonu’nda yapıldı. Fuarın tanıtım toplantısına, ATB Başkanı Ali Çandır, Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı, ATB Yönetim Kurulu Üyeleri Halil Bülbül ile Cüneyt Doğan ve ATSO Yönetim Kurulu Üyesi Erol Erkan katıldı.

KRİZ VARSA ÇARE VAR

Dünyanın ilk yöresel ürünler fuarı YÖREX’i 23-27 Ekim tarihleri arasında “Sizin Oraların Nesi Meşhur?” sloganıyla düzenleyeceklerini belirten Ali Çandır, 2008 yılında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin “Kriz Varsa, Çare Var” kampanyasından hareketle yöresel ürünler projesi geliştirdiklerini bildirdi. YÖREX’in bu projenin bir etabı olduğunu belirten Çandır, “Yılda bir kez düzenlediğimiz bu fuarın yanı sıra yıl boyunca ülkemizin her köşesinde YÖREX adıyla paneller düzenliyor, bilgilendirme faaliyetlerinde bulunuyor, talep eden kurum ve kuruluşlara coğrafi işaret konusunda ücretsiz danışmanlık sunuyor, yasaların hazırlanmasına zemin hazırlıyor, yöresel ürünlerimizin ticarete kazandırılmasına gayret ediyor, coğrafi işaretlerin daha fazla yaygınlaştırılması için gönüllü bir biçimde çalışıyoruz” dedi.

11 yılda, yöresel ürünlerin ve coğrafi işaretlerin ülke gündemine alınmasına, yerel yönetimlerimizin bu konuda faaliyetlerde bulunmasına ve yerel kalkınma yolunun, yerinde kalkınmadan geçtiğinin anlaşılmasında önemli ölçülerde katkı sağladığını belirten Çandır, ”Yola çıktığımızda 109 adet olan coğrafi işaretli ürün sayımız bugünlerde 4 katın üzerinde artarak 12’si yabancı toplam 453’ye ulaşmıştır. Tescil için işlem gören 3’ü yabancı toplam 415 ürünü de kapsam içinde düşünürsek potansiyeli 2500-3000 civarında olan yöresel ürünlerimizin yaklaşık 3’te 1’ne tescil anlamında temas etmişiz. Coğrafi işaretli ürünlerimizin bu dönemde sadece 3’nün (Antep Baklavası, Aydın İnciri ve Malatya Kayısısı) AB’de tescil ettirilmesi ve 15 ürün de tescil aşamasında olması, bizler için bir bakımdan sevindirici diğer bakımdan ise kat etmemiz gereken daha çok yolumuzun olduğuna işaret etmektedir” diye konuştu.
Türkiye’nin tescilli ürün ihracatıyla ilgili resmi bir istatistiği olmadığını, AB tescilli Aydın inciri, Gaziantep baklavası, Malatya kayısısı olmak üzere 3 ürününün ciddi bir ihracatının bulunduğunu kaydeden Çandır, “Ülkemizin dünyadaki yüzde 1’lik ortalama ekonomik konumunu göz önünde bulundurursak mevcut durumda coğrafi işaretli ürün ihracat değerimizin 2 milyar dolar civarında olması gerekmektedir. Ancak Eğer coğrafi işaret tescilli ürünlerin ihracatıyla ilgili müstakil bir istatistik tutulabilseydi bugün kesin rakamlar vermemiz mümkün olabilirdi” diye konuştu.

COĞRAFİ İŞARET ENSTİTÜSÜ ŞART

“Ölçemediğinizi yönetemezsiniz” diyen Çandır, ulusal ve uluslararası alanda coğrafi işaretli &u

Daha iyi bir deneyim için çerezleri kullanıyoruz; Sitemizin işlemesini sağlamak için teknik çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Antalya Ticaret Borsası İnternet Sitesi Çerez Politikaları Metnini incelemenizi rica ederiz.
Çerez Politikalarımız Reddet Kabul Et
X