TOBB Logo ISO 9001 LOGO ISO 10002 LOGO
Online İşlemler
USD 32,2377
EUR 34,6889
İMKB 10.276,88
ALTIN 2.398,7190
Antalya 19⁰C
X

Yöresel ürünler, dünyaya tanıtılacak

19/02/2010
28 Nisan-1 Mayıs 2010 tarihleri arasında düzenlenecek olan YÖREX 2010 - 1. Yöresel Ürünler Fuarı’nın tanıtım toplantısında konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, yerel pazarlarda sıkışıp kalan çok sayıda ürünümüz olduğunu belirtti. Hisarcıklıoğlu bu ürünlerin yeterince bilinip, tanınamadıkları için ülke ekonomisine katkısının sınırlı kaldığını anlattı, “Bu fuar, ülkemizin 81 ilinin üretim zenginliğini sergileyecek, hem tüketim hem de yatırım konusunda birçok imkan sunacak” diye konuştu.

TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu “Sizin Oraların Nesi Meşhur?” sloganıyla açılacak Fuar’ın tanıtımıyla ilgili olarak İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında, yöresel ürünlerin ülke ekonomisine sınırlı katkı sağlayabildiğini ve ithal ürünler arasında sıkışıp kaybolduğunu ifade etti. Hisarcıklıoğlu, "Yerli malı yurdun malı şeklinde bir eski anlayışı kesinlikle benimsemiyor ve amaçlamıyoruz. Piyasa ekonomisinde karar verici olanlar tüketicilerdir. Biz kendi ürettiğimiz ürünlerin kalitesine güvendiğimiz için önce bunların kamuoyunda tanınmasını istiyoruz ki, tüketiciler tercih yaparken böyle bir alternatifleri olduğunu da görsünler" diye konuştu.

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu fuara otellerin, perakende satış zincirlerinin ve büyük süpermarketlerin satın alma bölümlerini davet ederek tanıtımlar gerçekleştireceklerini belirterek, halen 126 yöresel ürünün Türkiye içinde coğrafi tescil aldığını, AB içindeki tek tescilli yöresel ürünün ise Antep Fıstığı olduğunu kaydetti.

Fuar ile coğrafi işaret tescili konusunda bilinçlenmenin de ilk hamlesinin oluşturulacağını söyleyen Hisarcıklıoğlu, markalaşmanın ürün standardizasyonunda bir noktaya gelindiğinin somut göstergesi olduğuna dikkati çekti.

Türkiye´nin ürünlerini tanıtmaktaki eksikliklerine ilişkin örnekler veren Hisarcıklıoğlu, "Biz kendi değerimizi bilmez, sahip çıkmazsak, işte böyle hazırdan yiyen oluruz. Bu önemli fuarın önce tanıtım, sonra da markalaşmanın gelişmesi açısından büyük faydası olacağına inanıyorum" dedi.

"Verimsiz diye terk ettiğimiz tarım, krizden en az etkilenen sektör oldu”

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Türkiye´nin, dünyanın 8. büyük tarım ekonomisi olduğunu, makarna ihracatında İtalya´dan sonra ikinci sırada yer aldığını, 2009 yılında genel ihracatta yaşanan yüzde 23´lük düşüşe karşın tarımsal ürün ihracatının aynı seviyeyi koruyarak 10,5 milyar dolar olarak gerçekleştiğini anlattı. Hisarcıklıoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü,  "Tarımsal üretim 2008 yılında yaklaşık 69 milyar lira olmuştur. Küresel krize rağmen 2009 y

Daha iyi bir deneyim için çerezleri kullanıyoruz; Sitemizin işlemesini sağlamak için teknik çerezler kullanılmaktadır. Çerezler hakkında detaylı bilgi için Antalya Ticaret Borsası İnternet Sitesi Çerez Politikaları Metnini incelemenizi rica ederiz.
Çerez Politikalarımız Reddet Kabul Et
X